Tuesday, March 18, 2008

what's wrong with the book?

I booked the machine at 9am but it was only a few minutes ago I run it...boleh takk?mesti bengang miss flawless/spotless clean (bukan perli,sumpah mmg itu makna nama die.tp yg i bg ni synonym nyelah!die ada kt sebelah ni,klau die nmpk mampus i!)Klau kt xx dulu,bt perangai mcm ni,mmg confirm dah kne maki dgn mak2 tiri...

So finally yesterday on my way back,I went to OU to buy the stuff that intend to buy which include the book!I bought two copies of it and had one of it wrapped.Maybe my freind's birthday tu smalam kot sbb she called me up yesterday...ntah laaa but whatever it is the present is ready kann!Yesterday it was raining cat and dog,okkk...when i left the xxx it was just about to rain but then my bf and i chatted a few minutes in the car and that was when the rain started to pour heavily.and i pulak gatal la pegi lalu jalan yg sedia maklum mmg akan banjir if hujan.tp I was lucky le sbb tak banjir cuma ada this one road je tetiba je banjir and i pulak tgh agak laju.It was sooo panicking!!!I thought air dah masuk enjin keta,dah la keta pinjam...keta mak aji plak tu...bkn senang die nk bg keta die although keta die bknla porche ke ape pun...terus i teringat kisah my mum yg meredah banjir dgn 'anak bongsu die' (keta kesayangan die yg dikatakan memahami mood die & byk berjasa)n last2 kne buat overhaul n RM10k melayang!ketakutan smalam jugak telah terbawa2 dlm mimpi mlm td..boleh mlm td I mimpi I keta mmg betul air and rosak(dan mimpi itu jugak menyebabkabkan sy bgn lmbt pg td!!).and then when i finally reached the flood-free road,my mum called..biasalah tu..she will call me up every evening tanye kt mane n bile nk balik n our place tgh hujan lebat gak soo die risau lee...

and then bile i reached BU dah tak hujan and alang2 OU mmg dah on my left,I pun singgah jap.I SMSed my sis n asked her to inform my mum that the rain had stopped i want to get some stuff.She asked me my whereabouts and when I told her I'm in OU,ntah,die mcm tak puas hati plak,i pun tak tau n taknak tau knape...few minutes later my mum called,biasalah to ask my whereabouts la kann..and I quickly answered,nak pegi mph beli 'BUKU'.die tak bising or marah pun,okk je die tanye dah sampi OU ke?I said, dah..the word BUKU saved me...so I went straight to MPH(i mmg jalan straight saja although kiri kanan terpampang the word SALE!1st-i takde budget 2nd-i nk diet balik dulu br shopping baju,kononnye takut membazir laa dah bli baju now n then I jd tersgt slim so dah bebaju loose n x cantekk...confident jer!!)but couldn't find the book that I had asked the promoter's assistance.Then got it wrapped n headed (straight again...)to Watson to get my toiletries and that was when my other half called but the line got terminated.He was worried because I have not sms him.Everytime I reach home I will sms him.so die risau hujan lebat and i plak tak sampai rumah lg.then I told i tgh beli brg and he asked me to sms bila sampai rumah."I want to make sure you reach home safe and sound" he said...dah bli tu I pegi supermarket to get my 3 in 1 coffee tp yg i slalu bli tu takde so bli yg lain.

Lapar gileee so I went to food court je mkn sorang2...had kuey teow ladna...i mmg suka sgt mkn kuey teow esp cantonese kuey teow...waktu diet gle2 dulu,nasi sume tak sentuh tp kuey teow mmg i blasah..can't resist kuey teow's temptation!so to my other half,if i dah takde nnt, and u nk bt kenduri arwah,hidang kuey teow as the main course yehh...so bila mkn sorang2 tu teringat la plak zaman muda2 dulu whereby I slalu la pegi shopping mall sorang2,jln sorang2,mkn sorang2,bt2 bc buku sorang2 kt MPH or kinokuniya dgn harapan ada la mane2 good looking guy yg dtg approach i dgn pick up line such yg common tu...and dulu bila mkn,bt2 konon sgt concentrate dgn makanan tp sebernarnye mata 2 pandang sape2 yg tgk or i dok usha mane2 laki!!eeeiii bodohnyeee...I mmg tau org mmg takkan berani approach i...perempuan pun takut inikan pulak laki!org slalu kata i ni sombong laa ape laaa garang laaa.nk bt cemane dah mmg muka i mcm ni kan...muka biasa i,org kata masam,muka senyum i org kata muka biasa n muka marah i takyah mention la kann(mungkin sbb itu kot simpulan bahasa melayu mengatakan hidung tinggi=sombong!)...n lg satu bila nmpk cermin or anything that can reflect me I akan tgk n then end up merasa sgt tension sbb terasa gemuk laaa tembam laaa buncit laaa apa laaa pimple laaa and yada yada yada...
tp now,I just couldnt be bothered!now i mmg betul2 concentrate mkn smpi I bleh rasa the piece of hot kuey teow moving down thru my esophagus.mkn cpt2 sbb takut balik lmbt...then i balik,mak aji dah balik dulu n she was ok je...ouuhh pegi merayau ye, she said...

so i pun change ape sume n before that I called my other half but only chatted for very couple of minutes as he was in the middle of a meeting (mlm2 meeting).kononnye nk membaca laaa kann.siap pikir nk stay up lg...I turn bawah lepak kt bilik bawah n end up tido...baca 2-3 pages je,poyo takkk?I betul2 punye pengsannn...my mum came in and she saw the book and she was like what book is this?why did you bought this book?saja,i said...there's must be a reason,she said...i malas la plak nk explain sbb sgt penat!u went to MPH to buy this book?and then die kata membazir ke ape ntah,tak dgr sgt sbb mamai...i pun pelikkk la sgt what's wrong the book...i mean didn't she read the title?i serious tak paham okkk...the she asked me what's wrong with me and i told her i was so tired,dog-tired!she said maybe I should start taking supplements...she asked me whether I have talk to 'budak tu' and I was like "die muda 3-4 thn je dr ma"...I told her that I had talked to her and she said she will ask her hubby (Mrs J smsed me just now telling me bout the procedure...I think my parents are well aware of the procedure but what they need is 'org dalam').and oouhh she also told me about Zara(Raja Nazrin's wife) who happen to be my cousin's friend!She said my cousin was lepaking with this Zara in DSH few hours before she had her contraction,and yada yada yada...yelah my cousin's circle of friends mmg laa yg jenis2 tu and even she herself is earning 5 figures salary at a very young age tp although she's succesful and hot tp laki takut kot that she's still single at the age of late 30s(tp dulu,plan asal i pun mmg taknak kawen!)...yelah..ape2lah...good for her la kan...she slept beside me and we went upstairs at 2-ish...

shite!!!my SV came to me to ask for the card and I plak bleh tak prasan die masuk...dlm keadaan terkezut i pegi bukak tab lain...nmpk sgt laaa cover line kan?stupidos!!!she caught me red-handed....red-handed ke?bkn bt ape pun kan?tak la red, pink-handed kot sbb membuat bende yg unnecessary laaa kan!!!sungguh mengong....

No comments: